måndag 15 mars 2010

Schackgiget

Den 4/3 firade jag schackbrädesjubileum på MACK (det var mitt 64:e gig). Så bra det passade då att Zinat Pirzadeh avslutade samma akt (den 1:a), då ju hon kommer från samma land som spelet schack!

Jag inledde kvällen och vände upp och ner på ordningen i mitt material. Kände mig lite ofokuserad, men det fick jag höra sedan bara var bra för mitt agerande på scen. Zinat kommenterade att hon gillade mango-skämtet. Hon är alltid lika positiv, jag gillar sådana människor!

Efter mig steg Lena Frisk upp på scen och testade nytt. Det gick riktigt bra, men vem hade väntat sig något annat? Jag undrar om MACK verkligen är rätt scen för henne att testa nytt på, för så mycket till test blir det ju inte. Hon är så pass vass på scen att hon skulle kunna göra relativt svagt material bra, och det i kombination med MACK:s ganska tacksamma publik gör det ju knappast till något eldprov för materialet. Kanske hon skulle välja svårare klubbar som t ex På Besök för själva testsyftets skull? Men det här materialet var hur som helst riktigt bra.

Apropå bra material, Zinat hade nog med sig de bästa skämten jag någonsin hört henne köra. Hon gjorde välförtjänt succé!

Khalid Gheire avslutade kvällen, och det med den äran. Efter kvällen tog han och jag varsin Samuel Adams på puben vid centralen för att sedan åka hem och sussa nöjt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar