onsdag 30 mars 2011

Storjubileum! Och så vidare...

Den 15/3 gick jag upp på scen för 100:e gången. Det var på GARVA och tja, det blev väl så bra det kunde bli med tanke på att jag under kvällen drog på mig en rejäl förkylning. De säkra korten funkade, men vissa saker blev svåra för publiken att hänga med på. Först tillskrev jag allt min förkylning, men när jag upptäckte bland de senare komikerna att de som lyckades bäst var de som körde med bajshumor konstaterade jag att publiken kanske inte materialmässigt var helt med mig. Men men, det gick väl hyfsat åtminstone. Nästa gig den 21/3 blev det 101:a, om det nu ska räknas som ett gig och inte en workshop. Men ok, det kom i alla fall 3 pers till Mässingshornet i Kirseberg för att titta på kvällens 7 komiker. Men det vat å andra sidan 3 som hängde med på noterna! Sådan publik gillar jag! Redan onsdag samma vecka blev det dags för gig No. 102, denna gång på Dockan. En av Dockans bättre kvällar må jag säga. Pigg publik, och av någon anledning är det alltid lättast med publiken längst fram just där. Det blev premiär för mitt iPhone-skämt, och det lär jag köra fler gånger. Religiösa homofober är väldigt tacksamt att skämta om. Så dags på lördag samma vecka för välgörenhetsgig i Lund på Wermlands Nation. Föreningen Party 4 Charity har som koncept att ordna fester och ha trevligt, och så leder det till att brunnar blir borrade i Eritrea. De ville ha ett par komiker på festen, och det blev Tina Andréasson och jag. Väldigt ung publik, men samtidigt väldigt godmodig och på gott humör. Tyvärr hade de inte kopplat in högtalarna framme vid scenen utan bara de bakre i lokalen vilket ledde till att den bakre delen av publiken hade roligast eftersom de hörde allt. Tina gick upp före mig och hade därför tuffare förutsättningar, men det triggade henne till en spontanitet jag inte sett hos henne förut. Vidareutvecklar hon den kan hon gå riktigt långt, för hennes akt den kvällen var det bästa jag sett på bra länge. Imorgon 31/3 upp i sadeln igen. Denna gång ska jag köra på MACK, och efter mig är Lennie Norman huvudakt. Jag har märkt att jag alltid verkar få spotar där när Lennie kör, undrar om det bara är slump? Nåja, lyckat brukar det vara i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar