fredag 11 mars 2011

Varierade gig av olika orsaker

Den 5/3 blev det dags att giga igen. Den här gången tillsammans med Elin Nordén, Mackan Andersson och Mats Andersson. Mitt 97:e gig hade lika väl kunnat vara mitt första. Kärra utanför Göteborg visade sig vara ungefär som Salem utanför Stockholm där jag är uppvuxen. Men jag lyckades ändå roa fyllskallarna en del, så det får väl betraktas som lyckat.

Gig No 98 var riktigt lyckat! Jag körde mycket nytt, och det funkade utmärkt! Mässingshornet i Kirseberg är underskattat, har ni inte varit där än så kom dit 21/3, för då är jag där!

Det 99:e giget utspelade sig inför en sömnig publik på Dockan. Jag öppnade och trodde först jag gjorde något fel, men sedan såg jag att de andra komikerna hade samma problem. När jag i mitt döden-material kom fram till Valhalla var publiken som fågelholkar i ansiktet. Var det för att de tog för givet att alla som dog kom till Valhalla, eller för att de helt enkelt inte visste vad Valhalla är?

Hur som helst hoppas jag på mer intelligent publik på tisdag på Garva på Harry´s i Malmö, då jag kör mitt 100:e gig! Ni kommer väl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar