torsdag 28 maj 2009

Kul På Svenska ÄR kul på svenska!

Jag var i Göteborg och gigade på Kul På Svenska igår. Mitt 41:a gig, men inte har jag slutat ha nerver innan för det. Men det hade jag inte behövt ha. Vilken underbar klubb, och vilken fantastisk publik! Där snackar vi om att vara med på noterna! Mitt Andra Hem (lokalen heter så) är också en jättebra lokal för stand up. Det blir dock lite varmt framåt kvällen, men vad spelar det för roll för mig? Jag är ju ändå inte hygienen själv efter att ha kört i 3 timmar för att komma dit.

Kvällen inleddes med Robert Larsson som körde beprövat material som alltid brukar fungera, och som gjorde det även denna gång. Det gjorde han rätt i, då han fått rycka in på kort varsel istället för Melody som tyvärr behövt ställa in. Sedan avslutade Nathalie Söderqvist första akten med framgång så det förslog. Andra akten började med att konferencier Riku (hans efternamn kan vi ta en annan gång) använde ett trolleritrick för att presentera mig. Sedan gick jag på och körde mitt material, och det gick hur bra som helst. Det var en sådan där publik som förstod skämten precis på de rätta poängerna. Intelligent publik är faktiskt den bästa. Efter mig kom Björn Gustafsson (som för kvällen fick heta Björn nummer 2, eftersom han inte var planerad från början) och testade nytt i några minuter. Bra nytt, ska det sägas. Hoppas han får för sig att komma ned till Malmö vad det lider. Kvälen avslutades av Soran Ismail, och det är verkligen en komiker som ser till att göra skäl för skratten. Jag har sett många, men han tillhör just nu en av mina favoriter. På det hela taget en kanonkväll, väl värd både resan och rampfebern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar