torsdag 16 juli 2009

MACK sommarpremiär på Ribban

I tisdags var det premiär för MACK:s sommarsäsong på Ribersborgs kallbadhus. Det var fullsatt och hög stämning, och första gången vi använde vår nyinköpta ljusrigg. Huvudkomiker för kvällen var Adde Malmberg och Johan Glans, och bonuskomikerna var den mycket rutinerade och roliga Mats Andersson, en riktigt skojig Helsingborgskomiker Maggie Nilsson och...JAG! Vilket gäng att uppträda med! Jag var först ut i andra akten, och det verkar faktiskt vara den lättaste positionen på schemat. Publiken är uppvärmd, har tagit en öl i pausen och är samtidigt förväntansfulla. Trots att min gamla scennervositet kom tillbaka (mitt vänsterben började skaka, vilket inte har hänt de senaste 30 gigen) fick jag skratt på poängerna, och det flöt på bra. Jag missade lite i timingen på något ställe och snubblade på orden vid ett tillfälle, men det var inget som ledde till något haveri. Det hela blev en fantastisk kväll, bättre start på sommaren kan man inte få!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar