lördag 25 juli 2009

Kursveckan slut, men ändå inte

Jag vet inte om jag någonsin får uppleva en lika kul vecka igen. En hel vecka tillsammans med riktigt roliga komiker, som dessutom var riktigt trevliga utanför komiken. Själv upplevde jag kursen nästan som skräddarsydd för just mig. Jag fick lära mig massor av tekniker för att agera ut på scen, och det är ju precis det som har varit min svaga punkt hittills. Lite schyssta improövningar gjorde ju inte saken sämre heller. Nu väntar bara en rejäl bantningskur för att bli av med magen man lyckades skaffa under den veckan. Kockarna på Fridems Folkhögskola är nästan lite FÖR bra...

Så gjorde jag ju också mitt 46:e gig under kursen. Det gick helt ok, men det var lite svårjobbat pga lite stand up-ovan publik. Det är ju lite skillnad mellan att se stand up på TV och att se det live. Men igår på Möllevångsfestivalen gick det avgjort bättre! Ska man välja ett ställe att göra gig no. 47 på så är det just på Moriskan under Möllevångsfestivalen. Vilken publik!

Nu gäller det bara att skaffa sig så mycket gig att man lyckas motionera kunskaperna i praktiken också. Det satt väldigt bra under kursen, och fortsätter jag bara att öva blir det nog helt ok till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar