torsdag 6 augusti 2009

Dockan håller stilen!

Mitt 48:e gig utspelade sig på Dockan Comedy igår. Det är ju helt otroligt som den klubben har utvecklats. Knökfullt så det förslår varje kväll, och då blir det ju mycket lättare att göra lyckade gig. Publiken igår var dock lite annorlunda än vanligt. Jag fick sämre betalt än vanligt där jag brukar få mycket skratt, medan jag däremot fick skratt där jag knappt föreställt mig själv att det skulle finnas poänger att hämta. Testade en ny rutin, och den funkade riktigt bra. Men man blir lite orolig över sig själv när man drar skämt om tonåringar som inte drar upp byxorna. Gubbvarning så det förslår...

Kvällen förärades även bl a av Gertrud Johnsson som passerat 70-strecket (åldersmässigt alltså, jag vet inte om hon kör bil) och tyckte att det var dags att börja med stand up. Det var imponerande att se hur självsäker hon var på scen trots att det bara var 2:a gången för henne. Henne lär man förmodligen se mer av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar