söndag 25 oktober 2009

Småputtrigt på MACK

I torsdags var det dags för det 53:e giget, och det utspelade sig på MACK på La Couronne. Där blir det ju aldrig riktigt misslyckat, men jag var ändå lite orolig innan. Biljetterna hade ju inte sålt så bra, och med liten publik blir det ju alltid svårare. Men det blev faktiskt en ganska trevlig stämning i lokalen. Visst, Cecilia von Strokirch hade det orättvist motigt med tanke på hur bra material hon hade, men så blir det ju för den som öppnar kvällen. Själv öppnade jag andra akten, vilket är min favoritplacering. Publiken är lagom uppvärmd, har tagit en öl i pausen och är ännu inte trött. Men jag fick tyvärr första delen av mitt nya material slaktat av presentationen. Ingen skugga ska falla på Teresa Tönisberg som var konferencier, för jag hade ju faktiskt inte talat om för henne att jag skulle köra nytt. Hon gjorde en i övrigt fantastisk insats. Minnesanteckning: i fortsättningen snacka med MC INNAN giget, och klargör "förnamn, efternamn och ingenting annat".

Men detta till trots gick det faktiskt ganska bra. Jag kan fortfarande jobba på flytet och timingen med det nya, men det är naggande gott. Yvonne Skattberg avslutade kvällen på ett strålande sätt. Man kan bara inte låta bli att älska den komikern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar