söndag 15 november 2009

Premiär för FOCK, och otroligt lyckad sådan!

I fredags var det dags för 54:e giget, vilket utspelade sig på FOCK, nämligen Formtoppen Comedy Klubb på Formtoppen i Höllviken. Det var första gången den klubben körde, men förhoppningsvis inte den sista. Långsökta förkortningar är ingenting nytt för just den klubben, däremot att den håller till på ett gym är ganska originellt.

Vilken otrolig kväll det blev! Jag har nog aldrig kört för en publik som varit mer på hugget! Man fick ju skratt på precis allt! Lite mindre kanske när jag drog en vass replik om Vellinge och ensamkommande flyktingbarn, men det kom jag snabbt upp från. Khalid Geire var huvudnamnet för kvällen, och han var passande nog i toppform. Konferencier för kvällen och dessutom arrangör för alltihop var Anna Swane. Hon gjorde allt detta fantastiskt bra. Jag hoppas definitivt på fler kvällar där.

Liten milstolpe var också att det visade sig bli mitt första betalgig. Inte illa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar