måndag 23 november 2009

Dockan och MACK på en till rolig vecka

I veckan som gick utspelade sig mitt 55:e gig på Dockan och mitt 56:e på MACK. Dockan öppnades av Elina du Rietz som jag tyckte gjorde väldigt bra ifrån sig. Trots det fick hon orättvist lite gensvar, så visst var jag lite nervös när jag skulle gå upp strax efter Jason Nichols. Helt i onödan skulle det visa sig. Publiken var på hugget. Jag körde mitt Bornholm-material och mangon och lite däremellan, och publiken var på hela tiden. Fantastiskt kul kväll som avslutades med Niklas Larssons avskedsgig. Han flyttar till Stockholm nu. Fråga mig inte varför, men jag blir inte förvånad den dag han tar sitt pick och pack och flyttar tillbaka till civilisationen igen. Jag önskar honom lycka till i Stockholm, men samtidigt vet jag att han är en förnuftig kille och därför inte kommer att trivas i Stockholm hur länge som helst.

Torsdagens gig utspelade sig på MACK som sista bonuskomiker innan Lennie Norman äntrade scenen. Bonuskomiker i första akten var Eric Andersson och Teresa Tönisberg, och den akten avslutades av Anders Celin som hela tiden balanserade på gränsen. Balanserade förresten? Nej, han var ju över gränsen! Men jag hade enormt kul när jag såg honom. När jag gick på var det lite trögt i början, men det får tillskrivas den fortfarande ganska långsamma starten i Galgar-rutinen. Det gjorde inte så mycket dock, när jag väl kom till poängerna trillade ju skratten in. Publiken var med på noterna, och jag blev nöjd med kvällen.

Lennie Norman avslutade kvällen med att inleda med nytt och sedan köra sådant som alltid är lika roligt. Jag älskade hans nya grejer, men det är ju inte så konstigt med en bra komiker. Hans beprövade hade jag redan sett förut, och hans nya bevisade att gubbfan har det fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar